CRM alleen voor Sales?
Vroeger was B2B een voorloper op B2C qua ontwikkelingen. Tegenwoordig is dit volledig omgedraaid🔄️: wat ik als consument ervaar wil ik ook meemaken als professional. Er is toch geen excuus voor minder?
De BIG 3 die consumenten en ook B2B professionals verwachten zijn:
1️⃣ PERSONALISATIE, 2️⃣ GEMAKKELIJK, en 3️⃣ SNELHEID
Wil je in de competitieve wereld van vandaag relevant blijven, dan kan je daar natuurlijk een CX team voor opzetten. Maar de interne uitdagingen om de BIG 3 ook in B2B te bereiken zijn wel een stuk groter. Want bovenstaande verwachtingen vereisen continue samenwerking door het hele bedrijf, op alle niveaus. Je accountmanagers hebben meer informatie nodig over de interactie tussen de rest van het bedrijf en de klant, zowel pre als post sales. En vice-versa. CRM voor iedereen dus.
WAT BETEKENT DIT VOOR JOU?
Vroeger was B2B een voorloper op B2C qua ontwikkelingen. Tegenwoordig is dit volledig omgedraaid: wat ik als consument ervaar wil ik ook meemaken als professional. Er is toch geen excuus voor minder?