Check this out! Gamification learnings – Voor commerciële teams

Ik speel veel Fortnight met mijn zonen… Samen lol hebben, maar ook resultaten zoals XP, batches en Leaderboards, dat houdt me in het spel.

Hoe maak je jouw commerciële toppers verslaafd aan jouw spel? Games zijn fun, engaging en interactief. Hoe doen ze dat? En hoe kan jij dat toepassen bij jouw eigen team?

Stel je eens voor, je wil dat iedereen het CRM gebruikt waar het voor bedoeld is. Op zijn minst contactpersonen en gespreksverslagen vastleggen. Dan kan je XP (Experience Points) toekennen voor elk nieuw contactpersoon. En voor elk nieuw gespreksverslag. Tip: HOE ‘MOEILIJKER’ DE ACTIE, HOE MEER PUNTEN!

Je kunt ook batches uitdelen. Een bronzen batch als je 1 klant hebt gewonnen in het nieuwe focus segment. Een zilveren als je 2 nieuwe segmenten hebt aangeboord. En een gouden batch als je je kwartaaldoelen hebt overtroffen met 25%

Wil je echt een competitieve cultuur neerzetten? Denk dan eens aan een leaderboard. Foto of naam + het aantal batches/XP. Dan maak je gebruik van de SOCIAL COMPARISON THEORY, daar zijn de meeste commerciële mensen erg gevoelig voor (ik zeker😊). Als ervaren gamer kan ik nog één advies geven: zet het hele team af en toe weer op nul. Dan krijgt iedereen weer een eerlijke kans ;).

Ik speel veel Fortnight met mijn zonen🎮🎮… Samen lol hebben, maar ook resultaten zoals XP, batches en Leaderboards, dat houdt me in het spel. Hoe maak je jouw commerciële toppers verslaafd aan jouw spel? ?